Mekatronik Mühendisliği Forum


Differentiator opamp offset
Değerlendir:
  • 0 Oy - 0 Yüzde
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5


Konu: 1
Mesaj: 5
Cinsiyet: Erkek
Kıdem: Jan 2014

Merhabalar, Analog PID tasarımımda differentiator (türev alan) opamp ta offset voltajına bağlı sapan ölçümlerin işleri çığırından çıkartabileceği bilgisine ulaştım. Bu bilgi doğrultusunda ofset ayarlı bir opampa ne kadar ince ayar yapılabilir? LM4562 gibi kaliteli bir opamp (1mV ofset max) ofset işine bulaşmadan beni kurtarır mı?

Cevapla
Teşekkür Edenler
.
Konu:
Mesaj: N/A
Cinsiyet:
Kıdem: N/A

Anladığım kadarıyla, Enerji vermediğinde 0 V Olması gerekiyor, yani sızmalarla başın belada onun için bi potansla sızma 0 olana kadar ayarlayabilirsin, Bu tür işlerde daha çok 4-20mV Kullanıyorlar öyle duymuştum.




Linki görebilmek için giriş yapmanız ya da üye olmanız gerekir.

Cevapla
Teşekkür Edenler
.
Konu: 1
Mesaj: 5
Cinsiyet: Erkek
Kıdem: Jan 2014

İşte tam olarak 0 a kadar indirebiliyor muyuz offset ayarı ile? Bulduğum opamp 0.1mV ofset ile çalışıyor. 0.1mV dan daha ince bir ayar yapabilir miyim?

Cevapla
Teşekkür Edenler
.
Konu:
Mesaj: N/A
Cinsiyet:
Kıdem: N/A

Opamp null ayarlarını yapacaksın bi potansla yukardaki devredeki gibi, 0.1mV gibi bi değer çıkışa fazla bi karakteristik vermez zaten uygulama çokmu hassas?

Cevapla
Teşekkür Edenler
.
Konu: 1
Mesaj: 5
Cinsiyet: Erkek
Kıdem: Jan 2014

Evet uygulama biraz hassas, elektrikli araç için kruz kontrol tasarımı yapıyoruz. Eğer 0.1mV tan düşük bir ofset sıfırlama yapmam zor diyorsanız elimdeki 0.1mV ofset voltajlı lm4562 yi kullanacağım. Bu opampta ofset ayarı gerekmiyor, kendi karakteristiği böyle.

Cevapla
Teşekkür Edenler
(Bu mesajı son düzenleyen: 22-01-2014, 14:52 PM kaan.gunay92.) .
Konu:
Mesaj: N/A
Cinsiyet:
Kıdem: N/A

Yada PID Değerlerini 0.1mVda gelen akımı orantılayarak hesaplamaları ayarlıyabilirsin, mesela opampa sinyal vermediğinde sızan mV Değeriyle çıkan enerjiyi bi yere not alırsın, integral hesaplamasını bi önceki değerle ortalamasını filan hesapladıktan sonra sızan akımı çıkarttırırsın, yada farklı bi opamp kullanırsın lm741 gibi bi data sheetini incele istersen.

Yalnız Kruz kontrolde hız kontrolünü işlemciden hesaplatmayın yağışlı havalarda aracın asfaltla temasının kesilmesi durumunda kızaklama aniden hızlanma gibi durumlar yaşanıyor bence direksiyonda Sürücünün kullanabileceği ufak bi panelle Kruz modu tamamen manuel olmalı.

Cevapla
Teşekkür Edenler
.
Konu: 1
Mesaj: 5
Cinsiyet: Erkek
Kıdem: Jan 2014

Dediğinizi dikkate alacağım. Araç Hollanda'da Shell in yarışlarına girecek, dediğiniz gibi ortam çok ıslak ve geçen sene de araçtaki mekanik bir sıkıntıdan kızakladık. Tek bir PID algoritması yerine alternatif 2-3 PID kuracağım, böylece sürücü en uygununu seçebilecek. Pist kuru ise araç daha hızlı tepki vermeye hazırken, yağşlı zeminlerde daha yavaş tepki veren bir optimizede çalışacak. Aracın maksimum gücü 200Watt olduğundan ötürü çok ani hızlanıp yavaşlaması zaten mümkün olmuyor.

LM741i çok inceledim, offset ayarı yapmaktan çekinmiyorum ama gerek olur mu, ondan emin olamıyorum.

Cevapla
Teşekkür Edenler
.
Konu:
Mesaj: N/A
Cinsiyet:
Kıdem: N/A

Opamp devresi için 2 kart yap birinde 741 diğerinde 4562 kullan Matlabdanda izlersin kararlı ve net çalışanı kullanırsın bi maliyetide yok yani sadece işini sağlama almış olursun Smile

Cevapla
Teşekkür Edenler
.


Foruma atla:


Konuyu görüntüleyenler: 1 Misafir

Türkçe Çeviri : MyBB Türkiye
MyBB, © 2002-2017 MyBB Group.