Mekatronik Mühendisliği Forum


Kinect Hakkında...
Değerlendir:
  • 0 Oy - 0 Yüzde
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5


Konu: 5
Mesaj: 11
Cinsiyet: Erkek
Kıdem: Jul 2013

Kinect ya da Project Natal, Microsoft'un, Xbox 360 platformu için geliştirdiği ve herhangi bir kontrolör olmadan oyun oynama imkanı veren alet. İlk olarak 4 Kasım 2010'da, Kuzey Amerika'da satışa sunulmuştur. Renkli kamera görüntüsü, derinlik bilgisi ve algıladığı iskelet yapısını bilgisayara iletir. Üzerindeki mikrofon dizisi ile ses yönünü de belirleyebilir.

Projenin amacı bilgisayar ortamında herhangi bir kontrol çubuğu veya kumanda kullanmadan, sadece el hareketleriyle oyun oynayabilmektir. Bunun yanında ses de ayrı bir işletimi için geçerlidir. Özellikle hareketli, maceralı oyunlarda bu sistemin çok kolaylık getireceğine inanılıyor. Kinect sisteminin el, kol hareketlerini algılaması ise kızılaltı ışın yayan projektörlerle gerçekleşiyor. Bu ışınlar görünmüyor. Işınların elde ettiği veriler, CMOS algılayıcılarında komuta çevriliyor. Bu sayede oyuna komut gidiyor. İşletim sisteminin kalitesinin yanı sıra bu komutlar bir saniyeden çok daha kısa zamanda ulaşmaktadır. 3. boyut grafiğinde gerçekleşmesi gereken hızlı komutları ise bilgisayara ait olan yazılım sağlıyor. Yani "Kinect", sadece komutları ulaştırmakla sorumludur.

Kinect'in Yapısı

Kinect'in üzerinde 3 tane göz, 4 mikrofon ve dikey hareket mekanizması bulunuyor.

-

Soldaki göz, sensörün baktığı yöne doğru lazer taraması yapar. Sağdaki göz ise lazerlerin objeye çarpıp geri dönme hızını hesaplayarak 640 x 480 nokta için mesafe bilgisi verir. Ortadaki göz 1280 x 960 çözünürlüğünde bir RGB fotoğraf makinesidir. (Kamera değil.) Çözünürlüğe bağlı olarak saniyede 12 ile 30 arasında fotoğraf çekerek uygulamamıza iletir.

Kinect'in alt kısmındaki ızgaralı bölüme yere bakan 4 mikrofon yerleştirilmiş. Bu mikrofonlar en iyi ses kalitesini yakalamak ve sesin geldiği açıyı belirlemek için Kinect'in altına mesafeli olarak dizilmiş ve cihaza geniş şeklini vermiş.

Sensöre dikey hareket yeteneği kazandıran mekanizma, basit bir DC motordan oluşuyor. Yazılım aracılığıyla Kinect'i +/- 27 derece hareket ettirebiliyor. Kinect'in içerisindeki ivme sensörü, yerçekiminin uyguladığı kuvveti ölçerek sensörün anlık duruş açısını belirliyor. Bu sayede eğimli yüzeylerde bile Kinect'in istenilen açıya bakması sağlanabiliyor.

Çalışma Mantığı

Kinect, yakaladığı görüntü ve iskelet verisini eventler içerisinde bizlerle paylaşıyor. Bu eventler:

- ColorFrameReady: Çözünürlüğe bağlı saniyede 12 ile 30 arasında gönderilen RGB görüntü.
- DepthFrameReady: Saniyede 30 kez gönderilen, her piksel için derinlik verisi.
- SkeletonFrameReady: Saniyede 30'a kadar gönderilen iskelet pozisyon ve açı verisi.

Bu verileri almak için, uygulamamız içerisinde kullanılacak özellikleri belirleyerek Kinect'in sürekli event oluşturmasını sağlıyoruz. Yukarıdaki eventlerin kullanımını sonraki yazılarımızda ele alacağız.

Xbox ve Windows Kinect'lerinin Farkı

Her ne kadar temel yapıları aynı da olsa, Xbox ve Windows için tasarlanan Kinect modelleri arasında bazı farklar bulunuyor. Bu farklara göz atalım:

Çalışma Mesafesi: Xbox modeli, 1,5 ile 4 metre arasında çalışmak için tasarlandı. Windows modelinin çalışma mesafesi ise 40 cm ile 4 metre arasında, monitör üzeri kullanıma uygun tasarlanmış.

Sensör ve Lensler: Xbox ile Windows modelinde kullanılan sensör ve lensler farklıdır. RGB Sensör çözünürlüğü Xbox modelinde 1280 x 1024 iken, Windows modelinde 1280 x 960 piksel olarak değişmiştir. Kinect for Windows'un lensi geniş açılıdır.

Yakın Mod: Xbox modeli sürekli olarak 20 eklemin pozisyonunu raporlar. Windows modelinde ise, istenirse yalnızca baş, kollar ve omuzlardan oluşan 10 nokta raporlanabilir.

LED: Kinect for Windows'un önündeki yeşil LED bilgisayara bağlı olduğu sürece yanar. Xbox modelindeki LED bilgisayara bağlıyken yanıp söner, Xbox'a bağlıyken sürekli yanar.

Tasarım: Xbox modelinin önünde "XBOX 360" yazarken, Windows modelinde "KINECT" yazar.

Uyumluluk: Xbox modeli Windows üzerinde yalnızca geliştirme için kullanılabilir. SDK yüklemeden, yalnızca sürücü ile çalışmaz. Son kullanıcının sürücü yükleyerek sistemi kullanabilmesi için Kinect for Windows modelini alması gerekir. Ayrıca, Kinect for Windows Xbox ile çalışmaz.
Erciyes Üniversitesi
Mekatronik Mühendisi
    Şafak GÜZEL

Cevapla
Teşekkür Edenler
.


Foruma atla:


Konuyu görüntüleyenler: 1 Misafir

Türkçe Çeviri : MyBB Türkiye
MyBB, © 2002-2017 MyBB Group.